Biznesa idejas
izlasāms 4 min

Tiem, kas laiku pavada soctīklos

08.01.2017.

Bieži mēs jūtamies vainīgi par to, ka pavadām pārāk daudz laika draugiem.lv, Facebook vai Twitter. Mūsdienās bez sociālajiem tīkliem vairs neiztikt. Tie ir kļuvuši par neatņemamu dzīves sastāvdaļu lielajam vairumam pasaules iedzīvotāju.


Ja Tu esi no tiem, kuri rītu sāk ar ieskatīšanos sociālajos tīklos un kam tā ir pēdējā lieta, kas tiek paveikta pirms naktsmiera, tad kāpēc gan nesākt saņemt naudu ar šo visu? Tev noteikti ir jau zināma pieredze un zināšanas pat to, kas darbojas un kas ne.

Tikai, lūdzu, nejautā padomu savai vecmāmiņai, jo vēl pirms gadiem 15 neviens nevarēja pat iedomāties, ka varētu rasties šāda pieprasīta biznesa niša. Tāpat kā to, ka daudzas citas profesijas vairs nebūs vajadzīgas nevienam.

Tirdzniecības vai tūrisma uzņēmumiem, jo īpaši nesen izveidotajiem, ļoti ir nepieciešami cilvēki, kas palīdzētu izveidot viņu zīmolus sociālajos tīklos. Šādus piedāvājumus var atrast Linkedin, Flexjobs vai CareerBuilder.​ Kurš uzņēmums arī tepat Latvijā gan negribētu, lai viņa Facebook lapa būtu pirmā, ko potenciālais klients pamana, izvēloties sev interesējošo preci vai pakalpojumu? Kurš gan negribētu, lai pirmais iespaids par viņa uzņēmumu un piedāvātajiem pakalpojumiem liktu klientam izvēlēties “pareizi”?

Ar ko Tu kā brīvais sociālo tīklu speciālists ikdienā varētu nodarboties?

Ņemot vērā, ka joprojām daudzām mājaslapām nav mobilās versijas, Tu vari uzņēmumiem izveidot gan tās, gan lapas Facebook un citiem sociālajiem tīkliem. Pēc tam sekot līdz visam, kas tajās notiek. Ja uzņēmums piekrīt, Tu vari komunicēt ar jau esošajiem un potenciālajiem klientiem. Tu vari, saskaņojot ar klientiem, sacerēt tiem rakstus gan soctīklu lapām, gan ziņu aģentūrām. Izveidot un vadīt reklāmas kampaņas. Sekot līdzi konkurentu aktivitātēm.

Iespējams, klienti arī vēlēsies, lai Tu nofotografē viņu preces vai telpas, ko pēc apstrādes ievietot soctīklu lapās. Jaunākā tendence ir video izveidošana. Katrā ziņā, Tev būs jādodas pie klientiem, lai atrastu kopīgi efektīvāko produktu vai pakalpojumu. Mērķis ir padarīt klienta uzņēmumu par aktīvu un atpazīstamu arī interneta vidē.

Ko klients sagaida?

Īsti nepietiks ar to, ka Tu proti spiest “Like” un “Share”. Vai Tev ir plašas un pārliecinošas zināšanas par sociālo mediju vidi? Kādi kanāli ir pieejami? Kādas ir to iespējas, priekšrocības un trūkumi? Vai Tu spēj radīt vai atrast interesantu saturu? Ar ko Tavs klients būs atšķirīgs no citiem?

Tev būs jāspēj ģenerēt idejas, rakstīt tekstus un izprast sociālo tīklu komunikācijas likumsakarības. Tev, iespējams, būs jāstrādā reizēm arī vakaros un brīvdienās, ja situācija to prasīs.

Kas būtu jāievēro?

Ja Tavs humors ir specifisks, var gadīties, ka Tavi raksti nevis sajūsminās sekotājus, bet pamatīgi samulsinās. Cilvēki ir dažādi, tāpēc labāk pirms publicēšanas atrādīt sagatavotos tekstus vēl kādam.

Cilvēkiem nepatīk, ka, piemēram, pārdodot Opel, darbinieks sāk kritizēt Volkswagen vai Toyota automašīnas. Vērtēšana ir sekotāju ziņā, tāpēc iesakām šajā gadījumā koncentrēties uz Opel labajām īpašībām.

Ierakstus soctīklos var izveidot jau pusgadu uz priekšu. Ja valstī notiek kāda pēkšņa nelaime un tai seko sēras, labāk klusēt nekā publicēt kādu smieklīgu video tajā dienā.

Ja Tavi raksti tiks publicēti tikai tāpēc, lai būtu pēc iespējas biežāk, šī lapa, visdrīzāk, būs nolemta neveiksmei. Ja pašam nav vairs interesanti ko tādu lasīt, labāk nemoki savus sekotājus.

Kādas ir peļņas iespējas?

Ja tikai veidosi un ievietosi soctīklos ziņas 6 – 8 reizes mēnesī, Tu vari droši prasīt no katra apkalpotā uzņēmuma vismaz 50 eiro. Šāds abonēšanas piedāvājums Tev veidos regulāru naudas plūsmu. Bet katrs papildus pakalpojums vai vienreizējs pasūtījums dos papildus ienākumus. Ja pārvaldi angļu valodu un ar laiku iegūsti klientus Rietumeiropā, samaksa par tādu pat pakalpojumu tur noteikti būs lielāka.

Vai šāds bizness var radīt pasīvos ienākumus?

Jā, ar laiku šeit Tu vari iegūt reputāciju, izveidot savu kompāniju un deleģēt savus pienākumus darbiniekiem. Un kompānija, kura ir sakārtota un spēj strādāt pati, var tikt pārdota par labu cenu.

Save