Praktiski padomi
izlasāms 6 min

Radošas mārketinga idejas restorāniem

25.05.2020.

Bārs

Mūžīgais restorāna īpašnieka jautājums – kas piesaista klientus konkrētai vietai un kā tos dabūt iekšā tieši manā iestādē?

Aprunājoties ar Rīgas kafejnīcu saimniekiem, piemeklējām dažādas atraktīvas mārketinga idejas. Ja arī Tev pieder krogs, droši pielieto tās. Un nepalaid garām īpašo piedāvājumu raksta beigās!

1. Čeks par nulle eiro

Vai iedomājies restorānu, kur ēdienkartē nav norādītas cenas? Kad pēc maltītes saņem čeku, tajā norādīta summa EUR 0.00! Gan tikai ar mazu piebildi:
“Draugs, Tu paēdi par brīvu, jo kāds jau iepriekš par Tevi samaksājis. Lai šo dāvanu ķēdi nepārtrauktu, mēs aicinām samaksāt par tiem, kas ēdīs pēc Tevis.” 

Tālākais jau ir Tavā ziņā – cik maksāt un vai vispār maksāt.

Uzskati, ka tāds biznesa modelis nedarbojas? Nekā, tāds plaukst jau kopš 2007. gada! Tieši šādi lietas notiek “Karma Kitchen” restorānos nu jau ASV, Anglijā, Spānijā, Francijā un citviet. Pat Indijā.

2. Kukaiņu diēta

Vai esi pagaršojis fritētus sienāžus ar zaļumiem? Esot kraukšķīgi un tikpat gardi kā grauzdētas saulespuķu sēkliņas. 
Kāpēc gan doties uz Taizemi, lai noprovētu dažādus kukaiņus un kāpurus dažādās mērcēs, ja to varētu tepat Latvijā? Tik vien, kā jāpasūtina saldētus kukaiņus no to audzēšanas fermām Tālajos Austrumos.

3. Vakariņas neierastā vidē

Projekts “Dinner in the Sky” 2006.gadā uzsākts Beļģijā. Tas piedāvā iespēju ieturēt smalkas pusdienas 50 metru augstumā kopā ar šefpavāru un viesmīļiem. Kas nu tur tāds, taču cilvēki gatavi maksāt €200 par selfiju šādā ēdienreizē.

Taču noteikti ir iespējama arī cita eksotiska pieredze. Piemēram, nostaļģijas dēļ labprāt kādreiz iedzertu kausu alus pie noflīzēta galda, uzkožot apaļīgas bufetnieces izsniegtās siļķu maizes uz avīzes. Gluži kā Maskačkā pirms 25 gadiem.

4. Alus degustācija tumsā

Vai zini, kādas sajūtas pārņem, baudot vakariņas ar mīļoto cilvēku pilnīgā tumsā, kad jāuzticas vien ožai, taustei un garšai? Tas ir patiešām jautri, vienlaikus apzinoties, cik gan labi tomēr ir būt redzīgam.

Nav teikts, ka tikai jāēd tumsā. Vai spēj noteikt alus šķirni vai vīna marku, neredzot glāzes saturu?

5. Slavenības šarms

Uzaicini uz savu restorānu kādu slavenību. Ne jau mūziķus, tie jau tāpat tur ir. Kurš mums pašlaik gozējas dzeltenās preses saulītē?

Lai nebūtu jāmaksā, apsolies, ka daļu no tās dienas ienākumiem ziedosi konkrētam labdarības mērķim. Instagram bildes ar cēlu nodomu, labas pusdienas, cienītāju apbrīns – vai gan vēl zvaigznei nepieciešams arī honorārs? Tikai atceries izziņot šo vēsti, kurā dienā tad pie jums satiekams, piemēram, Aldis Gobzems vai Lato Lapsa.

Variants – uzaicini uz pusdienām kādu vietējo ietekmētāju jeb influenceri ar norunu, ka viņa vizīte tiks atspoguļota soctīklos. Tikai iepriekš pārbaudi, vai viņa sekotāju skaits nav “uzpūsts”, jo robotiem Tava ēdienkarte maz interesēs.

6. Krievu rulete

Ja Tu cep pīrādziņus vai picas, piedāvāj draugu grupiņām ekstrēmas izjūtas kā krievu ruletē, vienam no picas gabaliņiem pagatavošanas procesā nemanāmi pievienojot stipri daudz čili. Pārsteigtāko ģīmju izlasi publicēsi kroga Instagram kontā.

7. Ēdienkarte suņiem

Suns arī ir cilvēks, kas pelnījis ko garšīgu. Ievies sava restorāna ēdienkartē īpašo nodaļu suņiem! Ja ne uz vietas, tad iepako zaceni saimniecei līdzi. Noteikti paciņai jābūt ar ēstuves nosaukumu!

8. Pārvilini klientus

Ja Tavam nelielajam krogam blakus atrodas kādas pazīstamas ķēdes restorāns, piedāvā bezmaksas kafiju klientiem, kas uzrāda konkurenta “lojalitātes” karti. Tādējādi tos pārvilināsi pie sevis.

9. Darba telpa Tavā krogā

Gan restorānā, gan birojā atrodas galdi un krēsli. Tiem ir daudz līdzības. Ja pa dienu krogs stāv pustukšs, nekautrējies izīrēt to par zināmu samaksu kā “co-working” darba vietu. Koprades telpas kļūst arvien populārākas. WiFi taču ir?

10. Zaļā domāšana

Pēc viesnīcu brokastīm un banketiem atkritumos tiek izmests liels daudzums garšīga ēdiena. Ja nu Tu to pārpirktu ar 97% atlaidi un pārpakotā veidā piedāvātu nedaudz mazāk turīgiem klientiem? Gan nauda, gan sociāli atbildīga uzņēmēja tēls! Bingo!

11. Kūkas ir?

Vai Tavā kafejnīcā vienmēr var tikt pie kārdinošas kūkas? Bieži cilvēki ienāk uz kūku un kafiju un pasūtina arī pamatēdienu. Bez kūkas redzamā vietā tie būtu ienākuši un tūlīt arī aizgājuši…

12. Aprunājies…

Vai aprunājies ar saviem klientiem? “Mani sauc Andris, un es esmu šā restorāna saimnieks. Kamēr gaidāt pasūtījumu, vai drīkstu pajautāt, kas jums pie mums patīk visvairāk?”

Piemēram, ja Tev pieder itāļu espresso bārs Vecrīgā un tik vien komunicē, ka paņemat naudu par kafiju, lojālo klientu var nebūt daudz.

13. Popularitātes iespaids

Tikai nedaudziem šķiet forši pusdienot pilnīgi tukšā telpā: “Es vienīgais tāds duraks te ienācis?” 
Centies nosēdināt savus pirmos viesus pie loga, lai garāmgājēji redz, ka šī vieta ir apmeklēta.

14. Atsauksmes

Ne vien seko līdzi atsauksmēm internetā, bet arī draudzīgi atbildi uz tām. Lai arī cik personiski kritiku neuztvertu. Tas ir tikai bizness, kā reiz esot teicis kāds mafijas krusttēvs. Turklāt apmeklētāji uzticas reālām atsauksmēm, nevis tām, ko par sevi esi sacerējis pats.
Vai Tavas iestādes mājaslapā atsauksmes ir īstas? Vai tās regulāri tiek papildinātas?

15. Savāc e-pastus

Ja vēl regulāri e-pastā, WhatsApp vai Messenger nesazinies ar saviem klientiem, laiks veidot datu bāzi! Vienkāršākais veids – noliec uz bāra letes trauku, kurā savākt vizītkartes apmaiņā pret iespēju laimēt bezmaksas vakariņas. Starp citu, e-pasta mārketings joprojām ir efektīvs!  

16. Viltība ar cenām

Lai apmeklētāji nemeklētu ēdienu pēc zemākās cenas, ēdienkartē neraksti cenas kolonnā kā parasti, bet gan pieliec tās klāt ēdiena apraksta tekstam. 

17. Homēra Simpsona izaicinājums

Zinām, ka tas var nebūt veselīgi, toties jautri gan. Un tas veicina Tava uzņēmuma atpazīstamību. Izaicini apmeklētājus noteiktā laikā apēst ko patiešām lielu! Ja apēd, nav jāmaksā. Šērotas šāda pasākuma bildes feisbukā būs daudz vērtīgākas par apēsto.

18. Ieinteresē garāmgājējus

Piedāvā garāmgājējiem nogaršot kādu kumosu no saviem gardumiem. Labs iemesls, lai iepazītos un sarunu turpinātu jau Jūsu telpās. Šādu paņēmienu izmanto gan Krišnas templis, gan veikalu degustāciju rīkotāji – ja esi ko saņēmis bez maksas, rodas vēlme to atdarīt no savas puses ar pirkumu.

19. Klientu magnēts

Tu jau saproti, kāpēc IKEA darba dienās piedāvā bezmaksas kafiju tikai 2.stāva restorānā. Veikls paņēmiens, lai klientu ievilinātu ne tikai uz pusdienām, bet arī izrādītu veikala jaunākās preces, jo nav nekādu iespēju uzreiz noklūt pie izejas.

Tu vari rīkoties līdzīgi. Pie ieejas pareklamē kādu no ēdieniem, ko vienu pašu reti kad ēd – piemēram, kliņģeri vai zupu – par visai simbolisku cenu. Cilvēks ienāks uz ko vienu, beigās būs pasūtinājis vēl daudz ko citu. Zināma alkatība piemīt ikvienam, par ko varam pārliecināties izsolēs un izpārdošanās.

20. Ielūgums futbola biļetē

Sadarbojies un seko līdzi pasākumiem, kas notiek restorāna apkaimē! Piemēram, sarunā, ka futbola apmeklētājiem pie biļetes tiks iedots klāt atlaides kupons ceptu sīpolu riņķīšu porcijai pie jums. Var šo atlaidi pat iedrukāt biļetē.

Novēlam Tev veiksmīgu biznesu pat krīzes laikā! Izmēģini ko neierastu! 

Un nu solītais piedāvājums….

Vai zināt, cik Tev izmaksā katrs klients? Cik naudas tas ienes katras vizītes laikā un pavisam kopā?

Pieļaujam, ka daudzi Tev ir piedāvājuši izvietot reklāmas, izveidot mājaslapas, nodrukāt flaijerus, uzfilmēt video …, negarantējot pilnīgi neko. 

Mums ir cits priekšlikums.

Iegūsti caur mums jaunus klientus par cenu no 0.27 līdz 0.52 eiro “gabalā”! Tie būs reāli klienti Tavā restorānā, nevis abstrakti telefona numuri vai e-pasta adreses. Turklāt – bez avansa, tikai “pēc fakta”. Ja nav Tev šo mūsu klientu, nekas arī nav jāmaksā. Tātad – nekāda riska.

Vai interesanti? Sazinies ar mums jau tūlīt, un apspriedīsim, kā palielināt Tavu maksājošo klientu plūsmu, samaksājot vien 27 centus:
e-pasts info@lideruskola.lv vai Messenger https://m.me/lideruskola

(Piedāvājums ierobežots un spēkā līdz 2020. gada 10. jūnijam.)