Labākā tīkla mārketinga kompānija? Ja šāda jautājuma mērķis ir izdarīt izvēli, tad godīgākā atbilde ir – tādas labākās kompānijas nemaz nav! Gluži tāpat kā nav labākās automašīnas, politiskās partijas vai labākās vidusskolas. Katram savs. Viens meklē labākos produktus sev un draugiem, cits – pievilcīgāko kompensāciju shēmu, vēl cits – visātrākās peļņas iespējas.
Lielākā daļa no tīkla mārketingā piedāvātajiem produktiem tik tiešām ir izcili labi. Pamatojums tam ir saprotams. Ilgtermiņā nav iespējams citiem ieteikt produktus, kuri ir pārlieku dārgi, slikti vai neefektīvi. Starp citu, gan mēs paši, gan daudzi mūsu paziņas ikdienā lietojam produktus no daudzu tīkla mārketinga kompāniju piedāvājuma. Gluži tāpat kā šad tad iepērkamies Rimi, citreiz Sky vai Mego… Kas nu pa ceļam gadās.
Dziedinām sevi ar ēteriskajām eļļām no DoTerra, imunitāti uzlabojam ar 4Life uztura bagātinātājiem, krāna ūdeni filtrējam ar Amway eSpring, veikalos izmantojam Lyoness atlaižu karti, ceļojam ar WorldVentures ceļazīmēm, dzeram Organo Gold kafiju, izbaudām kordicepsa sēnes brīnumdarbus Fohow produktos, uzēdam viedās brokastis no NL International, uzlādējamies ar Kyäni melleņu sulu un tā tālāk.
Kāpēc gan nereģistrēties vairākās kompānijās vienkārši kā pircējam? Ja Tu aktīvi pārdod Toyota automašīnas, tad, protams, nebūtu glīti pašam braukāt apkārt ar Jeep. Bet vai tas būtu loģisks iemesls neizmantot Panasonic televizoru un Bosch urbjmašīnu?
Papildus ienākumi
Vai zināji, kāda summa ik mēnesi būtu nepieciešama klāt pie algas, lai liels skaits Latvijas iedzīvotāju nedotos mazkvalificētos darbos uz Angliju? Vidēji tie ir papildus 200 – 300 eiro… Ir risinājums – papildus ienākumus vismaz šādā apmērā iegūt caur tīkla mārketingu. Nav desmiti tūkstošu investīcijām? Nav ne pieredzes, ne zināšanu? Ļoti labi! Ja vien cilvēks ir apmācāms un mērķtiecīgs, panākumi neizpaliks. Vienlaikus šī var būt lieliska praktiskā biznesa skola. Jāņem gan vērā, ka jebkura biznesa izveidošana prasa laiku. Mēs ieteiktu rēķināties ar gadu vai diviem intensīva darba.
Ar ko tiešā tirdzniecība efektīvāka un interesantāka?
Sāksim ar definīcijām. Tiešā tirdzniecība ir personiska preču un pakalpojumu pārdošana ārpus veikaliem – piemēram, klienta mājās. Tā dod iespēju iepazīt preci daudz labāk nekā tad, ja šī prece būtu viena no daudzajām lielveikala plauktos. Tiešie pārdevēji saņem no kompānijas atlīdzību atkarībā no viņu pārdošanas rezultātiem. Ja tiek izmantota tīkla mārketinga sistēma, tiek saņemta arī atlīdzība par rekomendēto un apmācīto cilvēku pārdošanas rezultātiem. Šobrīd pasaulē darbojas tūkstošiem tiešās tirdzniecības kompāniju. Lai gan daudziem tā joprojām šķiet, legālās tiešās tirdzniecības kompānijas un nelegālās finanšu piramīdas NAV viens un tas pats.
Tiešā tirdzniecība nav tas pats, kas tīkla mārketings
Tikai tiešās tirdzniecības kompānijas ir, piemēram, Avon vai Tupperware. Principā sadarbība ar šīm kompānijām ir kā vēl viens darbs, jo ienākumi būs atkarīgi tikai no Tavas aktivitātes. Nav prezentācijas un pārdošanas, nav ienākumu.
Citādi ir ar tīkla mārketingu. Šīs kompānijas kā, piemēram, Amway, DoTerra vai WorldVentures maksā atlīdzību arī par to apgrozījumu, ko ir izveidojusi Tava struktūra. Tātad – gan Tavi paziņas, gan Tavu paziņu paziņas. Iespējams, Tev pat sveši cilvēki. Šeit ienākumi veidojas no tīkla, kurš var izplatīties vairākos kontinentos. Brīdī, kad Tavā struktūrā ir pietiekami daudz cilvēku, kuri dara to pašu, Tu vari paiet malā, bet Tavi ienākumi tikai palielināsies.
Kā tad atlasīt un novērtēt tīkla mārketinga kompānijas?Ņemot vērā personisko pieredzi, mūsuprāt, 3 svarīgākie kritēriji:
Cik ilgi pastāv kompānija?
Lielākā daļa TM kompāniju bankrotē jau pirmajos 5 gados. Iespējams, ka Tu vari pagūt labi nopelnīt, bet ko Tu iesāksi, kad Tava ilgi un rūpīgi būvētā struktūra kādu dienu izbeidzas kopā dēļ partnera bankrota? Ja kompānija pastāv vismaz 10 gadus, to var uzskatīt par stabilu.
Vai piedāvātie produkti tiešām ir nepieciešami?
Emocionāla pacēluma brīdī cilvēki var pievienoties un nopirkt pat bezjēdzīgas preces, bet vai šādi pirkumi atkārtosies? Ja nē, būs nemitīgi jāmeklē arvien jauni un jauni cilvēki, lai tikai noturētu savas grupas apgrozījumu. Ideālā variantā produkts ir ikdienas nepieciešamības preces, bez kurām šā vai tā nevarētu iztikt. Piemēram, elektrība, degviela, personiskās higiēnas preces, vitamīni, ikdienas kosmētika. Svarīgs jautājums – vai Tu pats par konkrētajiem produktiem esi sajūsmā?
Vai ir pieejamas kvalitatīvas apmācības?
Visātrāk no biznesa aiziet tie, kuri uzskata, ka visu saprot un pārzina paši. Lai noturētos biznesā ilgāk par trijiem atteikumiem, nepieciešams apmeklēt seminārus un regulāri konsultēties ar tiem, kuriem jau ir izdevies izdarīt to, ko Tu tikai plāno.
Ieteikumi
Ja Tu pievienosies kādai kompānijai tikai naudas dēļ, tas būs līdzīgi kā apprecēties dēļ līgavas pūra. Agrāk vai vēlāk to nāksies nožēlot. Bizness vienkārši beigsies. Atzīsti sev godīgi – vai Tu šos produktus lietotu arī tāpat vien?
Izvēloties kompāniju, Tava sponsora “čeka” cipars nav tik būtisks. Svarīgāk ir iepazīties ar to cilvēku sasniegumiem, kuri šajā kompānijā ir pusgadu vai gadu, jo tas parāda perspektīvas ar šo kompāniju. Jāredz piemērs. Ja ir, tātad arī Tu vari! Vienalga, vai šie cilvēki ir no paralēlām struktūrām, vai no Tava “zara”.
Atceries, ka uzsākot tīkla biznesu (arī jebkuru citu biznesu), Tev pirmajam pusgadam ir jābūt vai nu regulāriem ienākumiem no algas, vai arī uzkrātam kapitālam, piemēram, pāris tūkstošiem eiro. Esam dzirdējuši piemērus, kad kādam ir izdevies izveidot biznesu bez naudas, ieguldot tikai savu enerģiju un laiku, bet tādi ir ļoti reti gadījumi. Tev taču būs jāiegādājas produkti, jāapmeklē semināri, jāsatiek cilvēki. Bez naudas var gadīties visu jau drīz pamest un atgriezties algotā darbā.
Kā pat iesācējam izveidot savu tīkla biznesu interneta vidē, soli pa solim tiek mācīts īpašā Crossline Mentoring programmā ar nosaukumu “MLM Universitāte“. Vairāk info meklē šeit.