Praktiski padomi
izlasāms 3 min

Kā pārvarēt bailes no “aukstajiem zvaniem”

08.01.2018.

Vai esi saskāries ar “auksto” zvanu jeb telefona zvanu no pilnīgi nepazīstama cilvēka, kurš piedāvā kādu preci, pakalpojumu vai iespēju? Tas nav ne lohotrons, ne “uzbāšanās”, bet viena no mūsdienās efektīvākajām pārdošanas metodēm.

Viena lieta, ja Tu esi klienta lomā. Bet ko iesākt, ja ar šo metodi ir jāpārdod Tev un Tavas komandas biedriem?


Telefons sāk šķist tik smags, ka ne pacelt vairs… Bailes no nāves vairs nešķiet tik draudīgas, salīdzinot ar bailēm no “aukstā” zvana… Jo tas notiek jau šobrīd!

Arī man šī kaite nav sveša. Un man pašam arī tā ne ļoti patīk, kad manu ikdienu pārtrauc negaidīts zvans.
“Kāpēc tērējat manu laiku?”
Pēdējā gada laikā gan vairums atrod mani paši caur feisbuku vai bloga lapu, taču vienalga sanāk zvanīt arī nepazīstamajiem. Tāpēc augstu novērtēju telemārketinga meiteņu centienus.

 

Kā Tu vari nojaust, ka Tavu partneri ir uzveikusi “auksto zvanu slimība”?

✅ Zvanīšana tiek pārcelta arvien uz vēlāku laiku, jo arvien uzrodas kādi citi, svarīgāki darbi. Jāpārkārto darba vieta. Jāpārskata e-pasti. Jāsazvana draudzene…

✅ Tiek iestāstīts sev, ka nav pieklājīgi (vai nav jēgas) zvanīt agrāk par 12:00, pusdienas laikā un darba dienas beigās.

✅ Cilvēks sāk mānīties un vienlaikus arī pats satraukties, jo arī saprot – ja nezvanīs, tad arī nekādu rezultātu nebūs…

 Jau pēc pirmā atteikuma tiek izplatītas baumas, ka “auksto” zvanu metode nedarbojas principā.

✅ Kaite ir lipīga pārdošanas iesācējiem jebkurā vecumā. Pat tiem, kam pāri 45.

 

Īstenībā “aukstajiem zvaniem” kā pārdošanas metodei nav ne vainas. Ikviens atteikums ir daļa no spēles
“Savāc 20 NĒ, lai tiktu pie 1 JĀ”.
Jo vairāk atteikumu, jo vairāk veiksmīgas pārdošanas!

Ņem vērā, ka Tavs uzdevums nav kā robotam apzvanīt visus pēc kārtas un mocīt cilvēkus. Mazāks stress būs apzinoties, ka pirmā zvana mērķis ir tikai intereses noskaidrošana un kontakta izveidošana turpmākajai sadarbībai. Un kas teica, ka ar pirmo zvanu jau ir jāpārdod?

Esi pacietīgs… Ne katram izdodas pavest savu sapņu meiteni jau pirmajā randiņā…

 

Kā tad pārvarēt bailes no “aukstajiem” zvaniem?

1. Atrodi savu “Kāpēc”!
Kas Tevi motivē veikt šos zvanus, nevis atrast mierīgu darbu kā sargam autostāvvietā un ne par ko nedomāt? Kādas ir priekšrocības Tavai izvēlei būt par aktīvu pārdevēju?

2. Pieraksti sava piedāvājuma reālās priekšrocības!
Ja Tev ir patiešām labs un citiem noderīgs piedāvājums, kāpēc gan vēl stresot?

3. Zvani tikai mērķauditorijai (ja iespējams tādu atlasīt)!
Mazāk atteikumu un negatīvu komentāru būs tad, ja par iespēju veidot biznesu Tu runāsi, piemēram, ar uzņēmēju, nevis ar trolejbusa vadītāju. Ja vari, ievāc informāciju par cilvēku vai kompāniju, ar ko gatavojies runāt.

4. Iezīmē sarunas scenāriju!
Vieglāk runāt ir tad, ja Tu jau iepriekš zini, kā veidot sarunu. Kā iesāksi? Kā pabeigsi? Kā atbildēsi uz top 5 argumentiem? Vienlaikus ir jāļaujas improvizācijai, jo nekas tā nekaitina, kā saruna ar “autoatbildētāju”! Un, lai nu kā būtu, ir jāciena sarunas biedra nevēlēšanās ielaisties darījumos ar Tevi.

5. Mācies, mācies, mācies!
Neviens nepiedzimst par meistaru. Un nekļūdās tikai tas, kas neko nedara… Mācoties no savas pieredzes, lasot attiecīgu literatūru un apmeklējot labus maksas pārdošanas kursus, ikviens var kļūt par pārdošanas ekspertu!

 

Bez pārdošanas prasmēm mūsdienās spēj iztikt tikai mirušie.

✅ Vēlies, lai Tavs mazais apēd brokastu putru – izdomā, kā to “pārdot”!
Vēlies iepatikties savai sapņu meitenei – pārdod sevi kā ideālu partneri!
✅ Vēlies dabūt labāku darbu? Pārdod sevi kā ideālo kandidātu!
✅ Vēlies izveidot savu tīkla struktūru? Pārdod biznesa ideju un sevi kā īsto līderi!

 

Kā kļūt par izcilu pārdevēju?

Nākošajā rakstā jau rītdien turpināsim šo ikvienam aktuālo tēmu.
Seko līdzi jaunumiem un padalies ar šo rakstu ar draugiem!


/Jānis JAVA, Līderu skola/ 
Topošais un esošais biznesa profesionāli, saņem savu Jāņa Javas bezmaksas e-grāmatu šeit – https://starts.janisjava.com/!