Vai Tu, tāpat kā daudzi citi, vēlies vienkārši ātri nopelnīt? Vai Tev šķiet, ka to var izdarīt tikai tad, ja Tu būsi viens no pirmajiem, kas iesaistās attiecīgajā projektā? Ļoti iespējams, klasiskais tīkla mārketings nemaz nebūs tas, ko Tu meklē…
Ja Tevi principā neinteresē produkts, bet vien ātra peļņa, Tev nepieciešama kāda maskēta piramīdas shēma. Vēlams tāda, kas vismaz ārēji atgādinātu tīkla mārketingu. Tas ir, produkti jau it kā ir, bet tos pircējs pats nemaz neizmanto. Tāds projekts, kurā ienākumi veidojas galvenokārt no piesaistīto cilvēku veiktajām iemaksām – piemēram, no kāda viena produkta iegādes par paaugstinātām cenām, cerot to ātri atpelnīt.
Vai tādu shēmu var izveidot ikviens? Teorētiski – jā, var, ja vien ir uzņēmība to izdarīt. Izklausās labi. Tu būtu savas piramīdas augšgalā un nopelnītu visvairāk. Kā to izdarīt? 8 vienkārši soļi.
Izvēlies skanīgu nosaukumu
Protams, Tu vēlēsies, lai Tava piramīda attīstās arī ārpus Latvijas, tāpēc noderētu īss un starptautiski saprotams nosaukums. Piemēram, “BestTek”. Lielāki panākumi nodrošināti, ja Tava firma tiks reģistrēta kaut kur ASV vai Rietumeiropā. Vari to reģistrēt arī Panamā vai Seišeļu salās, bet interneta lapā labāk norādīt Vāciju vai Šveici.
Izvēlies nozari, kurā darbosies
Tā var būt jebkura nozare. Vēlams, saistīta ar patēriņa preču izplatīšanu vai modernajām tehnoloģijām. Ja Tava mērķauditorija ir sievietes, un tās visvairāk ir gatavas tērēt sava skaistuma saglabāšanai, tad kāpēc gan neizvēlēties skaistumkopšanu?
Izvēlies produktu
Produktam jābūt samērā unikālam brīnumproduktam, ko nepārdod uz katra stūra. Šeit “Cido” sulas vai “Grindeks” vitamīni nederēs.
Tas var būt arī kas pilnīgi bezvērtīgs, bet tad Tavs pienākums būs iestāstīt pretējo. Teiksim, skaisti safasēts pūdercukurs, kurš tiek uzdots par brīnumlīdzekli potences uzlabošanai.
Ja, piemēram, izvēlies skaistumkopšanu, kā būtu ar Ķīnas ražojuma vakuuma kavitācijas sistēmām, kas efektīvi izdzenātu celulītu un samazinātu tauku nogulsnes? Sievietēm patiktu! Vēlams, lai neviens īsti nezinātu cenu un šīs iekārtas Tev neizmaksātu dārgi. Ideālā gadījumā noslēdz vienošanos ar ražotāju, lai uzliek tām Tavu nosaukumu, piemēram, “BestTek RS-05”.
Nosaki sava unikālā produkta cenu.
Ja viena iekārta Tev izmaksā 100 eiro, uzliec cenu 748 eiro, un piedāvā publikai šo iekārtu “BestTek RS-05” komplektā ar, teiksim, kādu lētu, ar Tavu nosaukumu Turcijā saražotu nekaitīgu sejas ādas kopšanas krēmu. Piemēram, ja šā “ekskluzīvā” 50 ml krēma pašizmaksa Tev ir 2 eiro, lai tad iet 50 eiro cena par katru tūbiņu. Ja jautās par kvalitāti, atbildi, ka, protams, kompānija ir sertificējusi šo krēmu kaut kur Rietumos un pašlaik sertificē šo krēmu attiecīgajās valsts iestādēs, bet tas process nav pabeigts.
Izveido elegantu mājaslapu
Tev būs nepieciešami zināmi ieguldījumi interneta lapas izveidē. Produkta labo īpašību apraksts, nepārbaudāmi sertifikāti, daži varbūt pat falsificēti video “pirms un pēc”, atsauksmes no izdomātiem klientiem, paša sacerēti veiksmes stāsti, patenti un licences. Svarīgi ir radīt lielas un stabilas kompānijas tēlu.
Sagatavo nesaprotamus sadarbības līgumus
Saskaņā ar Latvijas likumdošanu, pircējam ir tiesības pārdomāt un atdot preci atpakaļ 14 dienu laikā. Padari šo procesu pēc iespējas sarežģītu, lai pircējs atmestu ar roku šādai iecerei.
Vēlams, lai sadarbības līgums būtu uzrakstīts ar maziem burtiem un juridiski sarežģītā valodā, nepiedāvājot klientam faktiski nekādas tiesības. Pie parakstīšanas saki, ka tā ir tikai formalitāte, un akcentē fantastiskās peļņas iespējas, kas sagaida jau tūlīt pēc līguma parakstīšanas. Ideāli, ja līgums ir angļu valodā un vienā eksemplārā, kurš paliek pie Tevis.
Saceri Biznesa plānu
Jāatzīst, ka laba atlīdzību izmaksu aprēķina shēma ir vissarežģītākais no uzdevumiem. Nepietiek ar to, ka apsolīsi procentus par jauna klienta atrašanu. Tev ir jāizdomā, kā aprēķināt kompensācijas visai struktūrai, neaizmirstot arī par sevi. Vēlams, lai sistēma, pēc kuras klientiem vajadzētu saņemt naudu, būtu viņiem grūti izprotama. Protams, ja vēlies ātri savākt naudu un pazust, vari piedāvāt visiem vienādus procentus, skaidri zinot, ka pirmie saņems daudz, bet pēdējiem nekas vispār nesanāks.
Viens no biznesa plāna variantiem, ko Tavi klienti varētu piedāvāt saviem klientiem: “Atnāc uz prezentāciju un arī tu nopērc sev lielisko BestTek vakuuma kavitācijas sistēmas komplektu, kas maksā 1499 eiro, bet pašlaik ir nopērkams tikai par 748 eiro. Tiksi vaļā no celulīta. Bet tas vēl nav viss – par katru tevis ieteikto klientu, kas arī nopirks šo komplektu, kompānija BestTek tev izmaksās 350 eiro! Tie būs 200 eiro skaidrā naudā Tavā kontā un papildus vēl krēmi par 150 eiro. Par katru pircēju, ko atradīs jau Tavi klienti, Tu saņemsi vēl 50 eiro.”
Kā Tu jau saprati, šajā gadījumā produkts nav tik svarīgs kā peļņas iespējas, tāpēc neaizraujies ar produkta slavēšanu, tā vietā akcentējot peļņas iespējas: “Tev taču ir vismaz 4 paziņas? Sameklē vien 4 klientus, un jau pirmajā mēnesī nopelnīsi 350 x 4 = 1400 eiro! Noteikti, ka šajā pat mēnesī tie četri tavi klienti arī gribēs nopelnīt un pārdos komplektus katrs vēl saviem 4 klientiem, par to tu saņemsi vēl 4 x 4 x 50 = 800 eiro! Tu taču gribi nopelnīt 2200 eiro jau pirmajā mēnesī? Un turpmāk arvien vairāk? Tas ir viegli! Kurš vēl tev ko tādu piedāvā? Uz priekšu! Šī ir Tava lielā iespēja!”
Mudini parakstīties produkta iegādei jau šodien, sakot, ka tad klients saņems vairāk un pēc pirmo klientu atrašanas tam pat nekas nebūs jādara. Pats saproti, ka rītdien kandidāts var iegūt reālo informāciju un atteikties no darījuma.
Lai nauda Tev ienāktu ne tikai no tās vienas pārdošanas reizes, piespied klientus parakstīties uz Tava īpašā krēma regulāru pasūtīšanu. Piemēram, lai tie saņemtu no kompānijas “BestTek” ikmēneša bonusus, obligāts nosacījums būs katru mēnesi iepirkt sev krēmus 50 eiro vērtībā. Paša lietošanai vai pārdošanai. Tas nekas, ka Tavu klientu dzīvokļi pārvērtīsies par noliktavām. Tā Tu sev nodrošināsi papildus naudas plūsmu.
Organizē seminārus
Aicini interesentus uz regulāriem semināriem elegantu viesnīcu konferenču zālēs. Pirmajās reizēs Tev būs nepieciešami aktieri, kas tēlos apmierinātos sadarbības partnerus, kuri jau mēnešiem ilgi nopelna vismaz 5 … 10 tūkstošus mēnesī. Kad būsi izmaksājis pirmo naudu īstajiem pircējiem, varēsi aicināt jau tos palielīties ar saviem ienākumiem. Kad cilvēki sajutīs lielās naudas pieejamību – o, mans kaimiņš jau nopelnījis! – , neviens nepievērsīs uzmanību Tava produkta īpašībām vai sadarbības līguma tekstam.
Lai kandidāts ilgi nedomātu, steidzini viņu ar kādu īpašo “tikai šodien!” piedāvājumu vai sakot, ka Tev nav laika atbildēm, jo bez viņa vēl simtiem cilvēku interesējas par šo unikālo biznesa iespēju. Runā par finansiālo brīvību, norādi uz kandidātu īstenojamiem sapņiem, reklamē iespējas iziet uz ārvalstu tirgiem, bet izvairies no tiešiem jautājumiem. Tavs uzdevums ir iemidzināt cilvēku piesardzību. Zini, ka cilvēkiem tāpat kā Tev patīk būt pirmajiem, lai arī tā būtu nelegāla piramīdas shēma, kura drīz bankrotēs. Jo viņi taču ir gudrāks par citiem un paspēs nopelnīt.
Kāds ir šāda Tava biznesa paredzamais mūža ilgums? Ja Tev izdosies šo shēmu pārdot ārpus Latvijas, iespējams, Tavs bizness zels un plauks vēl daudzus gadus. Svarīgi ir izdomāt tādu kompensāciju plānu, lai naudas plūsma neapstātos.
———————–
Piezīme! Skaidrs, ka mēs nemudinām Tevi radīt šādu apšaubāmu kompāniju, mēs tikai ilustrējam situāciju, ar kuru Tu vari saskarties dzīvē.
Galvenā finanšu piramīdas atšķirība no tīkla mārketinga ir tā, ka tajā peļņu galvenokārt gūst no citu patērētāju iesaistīšanas shēmā, nevis pārdodot un patērējot produktus. Šādas finanšu piramīdas shēmas ir nelegālas vairumā valstu, un to organizatori var tikt sodīti.
Tomēr, kā jau augstākminētajā piemērā redzams, reizēm jaunās finanšu piramīdas tiek nomaskētas tik labi, ka cilvēkiem šķiet, ka viss ir kārtībā. Bet tās neapgrūtinās sevi ar oficiālu reģionālo biroju, savu produktu sertifikāciju, garantijām, dalību tiešās tirdzniecības asociācijās un tamlīdzīgiem niekiem.