Daudz vieglāk ir kaut ko pārdot jau reiz ar pirkumu apmierinātam klientam, nevis nemitīgi meklēt aizvien jaunus. No kādām frāzēm sarunā ar pircējiem izvairīties? Un kādas frāzes tad lietot to vietā?
1 “Es neesmu īstais, ar ko runāt par šo, tāpēc pāradresēšu Jūs…”
Kāpēc tad atbildējām? Labāka alternatīva: “Es varu Jums palīdzēt, taču kolēģis Dainis šo jautājumu pārzina daudz labāk. Vai drīkstu savienot ar viņu?”
2 “Kā Jūs mūs atradāt?”
Nez vai kāds mūs īpaši ir meklējis. Labāka alternatīva: “Vai drīkst uzzināt, no kurienes par mums uzzinājāt?”
3 “Šīs preces mums nav uz vietas”
Tā var zaudēt pircēju, kurš jau gatavs iegādāties. Labāka alternatīva: “Šī prece tika ātri izpirkta, un atkārtota piegāde nebūs tik ātri, tāpēc – vai varu piedāvāt tās vietā šo?”
4 “Jums vajadzētu…”
Tas izklausās agresīvi. Kāpēc tad klientam būtu kas obligāti jādara? Labāka alternatīva: “Būtu jauki, ja Jūs…”
5 “Jūs mani ne tā sapratāt…”
Lai klients nesajustos kā muļķis, labāka alternatīva: “Es paskaidrošu…”
6 “Es Jūs nesapratu”
Šajā gadījumā klients uzskatīs mūs par muļķiem. Labāka alternatīva: “Vai es Jūs pareizi sapratu…”
7 “Sekundīti…”
Tā ir acīmredzama mānīšanās, tāpēc labāka alternatīva: “Varat nedaudz uzgaidīt vai arī labāk, lai es Jums atzvanu?”
8 “Tā nav mūsu vaina”
Ja vēlamies pircēju satikt vēl kādreiz, ir vienalga, kura vaina tā ir. Labāka alternatīva: “Ļoti atvainojos par šo situāciju, un darīšu visu iespējamo, lai to atrisinātu”
9 “Man šķiet, ka…”
Neizklausās profesionāli. Labāka alternatīva: “Esmu pārliecināts, ka…”
10 “Neko nevaru apsolīt”
Pircējs ir gatavs mums samaksāt savu naudu, bet mēs neko nevaram pat apsolīt? Labāka alternatīva: “Darīšu visu iespējamo, lai atrisinātu šo situāciju”
11 “Jums nav taisnība”
Lai klients neaizietu turp, kur viņam būs taisnība, labāka alternatīva: “Jā, pilnīgi piekrītu, tā varētu būt, turklāt…”
12 “Jūs esat pirmais, kas par to sūdzas”
Vairums pircēju nesūdzas. Tie vienkārši vairs neiepērkas. Labāka alternatīva: “Interesanti… Pastāstiet, lūdzu, par to vairāk”
13 “Tāda ir sistēma. Mēs neko nevaram darīt”
Līdzīga Nr.8, šī ir Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku iecienīta atbilde. Kāpēc tad tiek maksāts darbiniekam, nevis sistēmai? Labāka alternatīva: “Darīšu visu iespējamo, lai atrisinātu šo situāciju”
14 “Es nezinu”
Tas nu nekādi pircējam nepalīdz. Labāka alternatīva: “Centīšos atrast atbildi!”
Vai ir vēl kādi citi aizliegtie jautājumi? Mēs nezinām… 🙂 Iesaki vēl citus variantus!