Biznesa idejas
izlasāms 6 min

Pārvērst ienākumos savus ikdienas izdevumus

02.01.2017.

Vienalga, kāda ir Tava nodarbošanās vai vaļasprieks, ir kāda naudas summa, kas jebkurā gadījumā regulāri tiek tērēta. Tie ir mājsaimniecības tēriņi, kas nodrošina Tavai ģimenei pienācīgus sadzīves apstākļus. Šī summa veido lielu daļu no ikmēneša izdevumiem. Kāpēc gan lai šie izdevumi Tev neradītu ienākumus?


Ir kāda biznesa ideja, kuru liela daļa vispār nepamana vai neņem vērā. Taču tā daudziem ir lielisks papildus ienākumu avots. Citi tā vienkārši ietaupa savu ģimenes budžetu.

Latvijas veikalos atstājam miljardus
Lielāko daļu nopelnītā mēs atstājam veikalos… Reti kurš uzskaita, cik kopā ar pārtiku tiek samaksāts par personiskās higiēnas precēm, mājas kopšanas līdzekļiem, vitamīniem, kosmētiku un tamlīdzīgām ikdienas precēm. Ienākumi un izdevumi. Saņemam naudu un iztērējam naudu. Vidēji ģimenei tie ir 50 – 250 eiro mēnesī. Bet simts ģimenes rada veikalam ikmēneša naudas plūsmu 5 līdz 25 tūkstošu apmērā!

Latvijai pašlaik ir 2 miljoni iedzīvotāju. Šie patērētāji savu mājsaimniecības budžetu atstāj pārsvarā divos lielveikalu tīklos, kam katram pieder 40% tirgus. Nav naudas? Gada laikā šajos pāris lielveikalu tīklos tiek iztērēti 1,3 miljardi eiro! Mums tās preces ir vajadzīgas. Neko darīt.

Kurp parasti plūst visa šī nauda
Un kā Tu domā – vai ir kāds, kurš no visas šīs naudas nopelna? Protams. Citādi jau lielveikalu nebūtu.

Skaidrs, ka Latvijā nauda ir. Tā ik dienas nonāk apritē. Vienīgais jautājums, pie kā tā nauda apstājas. Tradicionāli lielākie pelnītāji ir daži lielie uzņēmēji.

Reti kurš vairs brauc uz lielveikaliem atpūsties. Pārsvarā mēs turp dodamies, lai labprātīgi un pēc iespējas ātri savu nopelnīto naudu apmainītu pret mums ikdienā nepieciešamām precēm. Arī Tu šajā procesā jau esi iekšā. Arī Tavi radi un draugi. Ikviens. Un šī ir tā situācija, kas ļauj ne tikai tērēt, bet arī pelnīt.

Garā preču piegādes ķēde
Kā tad parasti notiek preču piegādes mums, pircējiem? Vienā ķēdes galā ir ražotāji, kas izgatavo mums nepieciešamo un vēlas to pārdot. Otrā galā esam mēs – pircēji, kam tas viss ir vajadzīgs un kas esam gatavi samaksāt. Parasti pa vidu atrodas dažādi starpnieki (vairumtirgotāji, transporta kompānijas, reklāmas aģentūras, veikali), kas palīdz šīm konkrētajām precēm nonākt līdz mums. Saprotams, ka tiem visiem ir savi izdevumi un vajadzība nopelnīt, tāpēc preces garajā ceļā kļūst vismaz divreiz dārgākas.

Tātad, ja pie kases mēs samaksājam savus 100 eiro, reālā preču cena pie ražotāja ir ne vairāk kā 10 – 40 eiro. Atlikušie grūtā darbā nopelnītie 60 eiro aiziet jaunu veikalu atvēršanai un citiem izdevumiem. Un tas daudziem šķiet normāli.

 

Peļņas pārdale par labu pircējam
Bet ir arī kāds cits biznesa modelis, kas ļauj ražotājiem pa tiešo pārdot preces gala patērētājam, apejot dārgo starpnieku ķēdi. Un dod iespēju nopelnīt pircējiem. Piemēram, ja preču cena ir 100 eiro, tad ražotāji piedāvā arī Tev 30 eiro saņemt kā atlaidi, bet vēl 30 eiro tie ir gatavi izmaksāt Tev un citiem pircējiem kā pateicību par to, ka dēļ jūsu pozitīvā ieteikuma arī citi sāk izmantot šo veikalu.

Īpaši aktuāla šī ideja ir šodien, jo pasaule ir mainījusies. Cilvēki arvien vairāk meklē iespējas iepirkties bez starpniekiem – lētāk, izdevīgāk, vairs nepārmaksājot 60%. Bieži vien mēs veikalos apskatām preci, bet iegādājamies internetā lētāk. Pērkam ceļojumus internetā. Paši pasūtam autoriepas no Vācijas.

Pircēji biežāk izvēlas iepirkties internetā
Tas gan nav nekāds jaunums, ka interneta veikali dod iespēju ietaupīt. Tā patīk darīt arvien lielākam skaitam pircēju. Jo sevišķi, ja nav kvalitātes, garantijas un piegādes riska.

Kā zināms, internetā var ne tikai ietaupīt. Var arī nopelnīt. Piemēram, Facebook īpašniekiem un vēl daudziem citiem tas izdodas ļoti labi. Un to vari arī Tu, ja tiešām to vēlies.

Kā gūt peļņu no saviem ikdienas tēriņiem
Ir kādam ražotājam piederošs interneta veikals, kurš piedāvā šādas ikdienas preces un ir atrisinājis visus kvalitātes, garantijas un piegādes riskus. Vari lietot preces 90 dienas un, ja neesi līdz galam apmierināts, sūti tās atpakaļ un atgūsti naudu. Ir ātras piegādes, ir kvalitāte.

Šis ražotājs maksā naudu cilvēkiem, kuri tam palīdz attīstīties, radīt apgrozījumu. Tas atmaksā atpakaļ procentus no iztērētā pēc īpašas atlīdzību tabulas. Protams, ja tiek iztērēti 15 vai 150 eiro, neviens veikals nevarēs Tev atlīdzībās izmaksāt tūkstoti. Arī jebkurā citā biznesā ar 150 eiro mēneša apgrozījumu neko nevar nopelnīt.

 

Jā, arī 70 eiro mēnesī pie algas ir lieliski
Bet, lai saņemtu lielus ienākumus, jādara tas pats, ko dara biznesa īpašnieki jebkurā nozarē. Proti, ir jāveido filiāles, ir jāveido savs veikalu tīkls. Ja viena ģimene var nomainīt veikalu saviem ikdienas pirkumiem, to var izdarīt arī citas. Katra ģimene pēc Tava ieteikuma piereģistrējas šajā interneta veikalā un veic pirkumus savām vajadzībām. Ražotājs saskaita kopā visu apgrozījumu, kurš radies, pateicoties Taviem ieteikumiem. Ja šī ideja turpina virzīties caur Taviem paziņu paziņām, kādā brīdī šis kopējais apgrozījums var sasniegt simtus tūkstošu vai miljonu. Attiecīgi Tavs ienākums jau pēc gada pusotra var pārsniegt darba algas izmēru, un Tev radīsies izvēle – turpināt no rīta doties uz darbu vai nē.

500 eiro ietaupījums, vienkārši nomainot veikalu
Šis interneta veikals darbojas gandrīz visā pasaulē. Ražotājam ir turpat 60 gadu pieredze ikdienas patēriņa preču piegādē. Preču klāstā ir mājas kopšanas līdzekļi, personiskās higiēnas preces, dabīgie vitamīni un uztura bagātinātāji, ūdens un gaisa attīrīšanas sistēmas, ekskluzīva kosmētika, svara kontroles produkti, dzērieni, pārtikas produkti, trauki un vēl citas augstākās kvalitātes preces. Daudzām ir pirmās nepieciešamības statuss.

Vairums mājas kopšanas līdzekļu ir koncentrāti, kas nozīmē to, ka 3 kg veļas pulvera vai 1 litrs trauku mazgāšanas līdzekļa būs pietiekoši vienai ģimenei veselam gadam. Pētījumi rāda, ka viena ģimene gada laikā ietaupa ap 500 eiro, nomainot savus iepirkšanās paradumus. Varbūt par šo ietaupīto naudu aizbraukt uz kādu Ēģiptes kūrortu?

Zināmā mērā tā ir tāda pat “cashback” sistēma, kādu izmanto Rimi, Maxima vai Depo. Svarīgākā atšķirība – atlīdzības tiek izmaksātas ne tikai no sava pirkuma vien.

Kāpēc ikviena ģimene vēl nav šā veikala klients?
Ja godīgi, arī mēs par to brīnāmies. Ja nepastāv nekādi riski, ja var ietaupīt un vienlaikus saņemt lielisku kvalitāti – kāpēc gan vismaz nepamēģināt? Iespējams, daudzi nespēj noticēt, ka veikala nomaiņa viņiem tiešām ir izdevīga. Tie meklē “zemūdens akmeņus” pat tur, kur to nav.

Reģistrācijas maksa: Reģistrācijas maksa interneta veikalā Baltijas valstīs ir nepilni 11 eiro, Lielbritānijā un Īrijā – bez maksas, Skandināvijā – ap 25 eiro. Reģistrēties var šeit (7209074) vai nosūtot e-pastu.

Gada maksa: Regulārajiem pircējiem – bez maksas. Biznesa veidotājiem – bez maksas, ja vien tie ir arī regulāri pircēji.

Plusi: Ikdienas nepieciešamības preces, kuras lietošanā bieži vien ir izdevīgākas nekā tradicionālajos veikalos pirktās, tāpēc vienreiz izveidots patērētāju tīkls veic regulārus atkārtotos pirkumus. Bet tas nozīmē atkārtotus ienākumus.
Ražotājs piedāvā lētu vai bezmaksas piegādi uz mājām. Apmierinātības garantija – 90 dienas jebkuram produktam. Nav obligātu ikmēneša vai minimālo pirkumu.
Ja kāds vēlas uzzināt vairāk tieši par biznesu, pieejama lieliska apmācību sistēma (grāmatas, semināri, audio CD, mentori).
Savu biznesu šeit var uzsākt paralēli darbam. Nav nepieciešama ne pieredze, ne specifiskas zināšanas, jo visu var pagūt darba gaitā.

Mīnusi: Var sanākt saskarties ar sabiedrībā izplatītiem mītiem. Piemēram, par obligātiem pienākumiem. Ir vērts iedziļināties un saprast pašam.

Vai šāds bizness var radīt pasīvos ienākumus?
Daudz piemēru arī Latvijā pierāda, ka var. Šis ir kopēšanās bizness. Proti, ja Tevis palaistā informācija par šādu iespēju atrod aktīvus sekotājus, kādā brīdī Tu vari jau paiet malā. Un Tavi ienākumi tikai palielināsies, jo ar laiku pieaugs apgrozījums no Tavu partneru partneru veiktajiem pirkumiem. Bez Tevis jau cilvēki nepārtrauks mazgāties.


Lai uzzinātu vairāk, sazinies ar cilvēku, kurš Tevi iepazīstināja ar šo iespēju. Ja tāda nav, noskaidro vairāk, izlasot kādu citu rakstu šeit.
Bet vēl citas 60+ biznesa idejas meklē šeit.

 

Save

Save

Save